sondakika-haberlerim.blogspot.com Haber :
Home » » Doğu'nun cesur komutanları

Doğu'nun cesur komutanları

Doğu'nun cesur komutanları




Yüksekova'da görev yapan kadın subaylar askerliğin sadece erkek mesleği olduğu anlayışını kırmayı başarıyor.

Üsteğmen Güzide Çuhacı, erkeklerden daha başarılı olmuş bir komando ve şimdi tugayın bel kemiği. Teğmen Pakize Yelboğa "Yüksekova‘ya tayin olduğumu öğrenince çok sevindim" diyor.

Türk Ordusu'nda bugün artık en az erkek silah arkadaşları kadar başarılı bir çok kadın subay ve astsubay var. Kadın subaylar toplumun genel algısındaki geri hizmet tabir edilen masa başı görevlerde değil aksine Türkiye'nin en kritik bölgelerinde bir çok operasyonel görevde bulunuyor.

Yüksekova'da konuşlu 3. Piyade Tümen Komutanlığı'nda görev yapan Kara Pilot Üsteğmen Çiğdem Doğan, Maliye Üsteğmen Vildan Pınar Mengeş, Topçu Teğmen Pakize Yelboğa ile Hakkari Dağ ve Tugay Komutanlığı Sahra Hizmet Bölük Komutanı İkmal Üsteğmen Güzide Çuhacı'yla görev yerlerinde buluştuk. Türkiye'nin sıfır noktasında İran ve Irak sınırındaki Cilo Dağı ile Sümbül Dağı'na sırtını yaslamış birliklerde görev yapan kadın subaylarla hayatlarını ve görevlerini konuştuk.

Dağları döven koca top başında bir kadın komutan size ilginç geliyorsa bu daha hiçbir şey değil. Yüksekova, Manisa Salihlili 24 yaşındaki Topçu Teğmen Pakize Yelboğa'nın ilk görev yeri: "Hep bölgede çalışıp zorlukları görmek ve deneyim kazanmak istiyordum. Polatlı'daki Topçu ve Füze Okulu'nda Yüksekova'ya tayin olduğumu öğrenince çok sevindim. Sivil arkadaşlarım bir bayan olarak çok zor diyerek sevinmeme anlam veremediler. Ancak askerlik sevgi ve fedakarlık gerektirir."

Pakize Teğmen eğitimde yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "Komando okulunda zorlandım. Erkekle kadının anatomisi farklı ama insana sınır yok. Görevleri tamamladıkça motivasyon ve dayanma gücü artıyor. 45-50 km. tam teçhizat 15-16 saat dolaşır hedef bulurduk. ‘Bu hedefleri bulmadan dönmem' deyip timin önüne geçerdim. Arkadaşlar ‘Aman Pakize'nin arkasına takılmayın' diye şaka yaparlardı."

Pakize Teğmen, Eğirdir Dağ Komando Okulu'nun meşhur 76 metrelik eğitim kulesini de şöyle anlatıyor: "Ben en çok kuleden Eğirdir Gölü sahiline inmeyi severdim. Benim devremde komando okulunda 4'ü bayan 256 kişi vardı. Bu kuleden iniş zorunlu ama çıkış isteğe bağlı. İsteyen içerden merdivenlerle de çıkabiliyor. Bizim devreden birkaç erkek arkadaş ve tek kadın olarak ben hem kuleye tırmanıp hem de iniş yaptık."

Pakize Teğmen askerliği seçmesinin evde nasıl karşılandığını şöyle anlatıyor: "Babam çiftçi, annem ev hanımı. İkisi de ilkokul mezunu. Beni okutabilmek için çok mücadele ettiler. Babama ve anneme asker olacağımı söylediğimde, ‘Hakkında hayırlısı' dediler. Harp Okulu'ndan mezun olurken çekilen üniformalı fotoğrafımı babam evin baş köşesine asmış.

Bizim ailede erkekler dahil hiç asker bulunmadığı için çok gururlular. Fotoğrafım çok ilgi görmüş. Eve gelen akraba ve dostların bazıları fotoğrafımla birlikte hatıra fotoğrafı çektiriyormuş. Bölge halkı asker görmeye alışkın ama kadın asker görünce çok şaşırıyorlar. Beni görüp şaşıran öğrenciler özellikle de kızlar asker olmak istediklerini ve ne yapmaları gerektiğini soruyor."

Pakize Teğmen Yüksekova'daki duygu yüklü görevi ise şöyle anlatıyor: "19 Haziran 2012'de terör örgütü PKK'nın Dağlıca'daki Yeşiltaş Karakolu'na yaptığı saldırıda şehit olan er Samet Bütün'ün ailesi oğullarının şehit olduğu yeri görmek istedi.

24 Ağustos 2013'te aileyi köye götürdük. Samet Bütün'ün ailesini köyde aynı olayda hayatını yitiren iki korucumuzun aileleri karşıladı. Korucularımızın Türçe bilmeyen anneleri ile Samet Bütün'ün Kürtçe bilmeyen annesi Fadime Teyze dakikalarca sarmaş dolaş tek kelime konuşmadan ağladılar. Belki konuşarak anlaşamıyorlardı ama kalben onlar kadar iyi anlaşan bulunamazdı herhalde. Hayatım boyunca gördüğüm en etkileyici manzaraydı."

İlk 10'a giren komando

İkmal Üsteğmen Güzide Çuhacı 30 yaşında. Hakkari ikinci görev yeri. 7 yıldır Kara Pilot Yüzbaşı Oğuzhan Çuhacı ile evli. 5 yaşındaki prenses Buse'nin de ‘komutan annesi.' Ancak onun tek evladı Buse değil. Çünkü o bir bölük komutanı. 

Emrinde bir muvazzaf subay, 4 astsubay ile 110 erbaş ve er görev yapıyor. Şaşıracaksınız belki ama Güzide Üsteğmen, Hakkari Dağ ve Komando Tugayı'nın tam anlamıyla bel kemiği.

Güzide Üsteğmen'in komutanlığını yaptığı Sahra Hizmet Bölüğü, yaklaşık 3 bin kişilik tugayın ekmeği, yemeği, askerlerin giydirilmesi hatta banyosundan bile sorumlu.

Kara Harp Okulu'ndan 2006'da mezun olan Güzide Çuhacı, 2007'de Isparta Eğirdir'deki Dağ ve Komando Okulu'nda kendi devresindeki yaklaşık 400 teğmenle eğitim aldı.

Bir kadının komando olması normal görünebilir ama bir çok erkek meslektaşı arasından ilk 10'a girerek yani 9'uncu olarak dereceyle mezun olması çok duyduğumuz bir şey değil. 

Güzide Üsteğmen ayrıca 27 km. tüfekli ve teçhizatlı koşuda takdir almış bir subay. Kendisi bütün bunları sıradan görüyor: "Her askerin yapması gereken şeyleri yaptım. Araziyi ve sporu çok seviyorum. Her sabah mutlaka 5 km koşarım. Komando eğitiminde de en çok traversi (15-16 saat boyunca tüfekli, tam teçhizatlı ve yaya olarak çeşitli hedefleri bulma eğitimi) severdim."

Erken terfi aldı

Güzide Üsteğmen neden asker olduğunu şöyle anlatıyor: "Ortaokuldan beri asker olmak dışında başka bir hedefim olmadı. Bunda beni en çok motive eden şey bir kadının bu kadar erkek egemen bir görevi başarmanın çok çekici ve tatmin edici olmasıydı."

Güzide Üsteğmen Beykent Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde ‘lojistik üretim stratejileri' üzerine yaptığı yüksek lisansı başarıyla bitirdiği için bir yıl erken terfi kazandı. Yani önümüzdeki yıl ‘Güzide Yüzbaşı' olacak.

Kızı Ankara'da, eşini 15 günde bir görüyor

Doğu'da bir kadın komutan anne ve eş olma sürecinde neler yaşadığını, Güzide Çuhacı şöyle dile getiriyor: "Eşim görevi nedeniyle Ankara'da yaşıyor. Kendisi pilot olduğu için ortalama 15 günde bir görev nedeniyle bölgeye geldiğinde görüşüyoruz. Kızım Buse 5 ay buradaydı. İç güvenlik misafirhanesinde kalıyorduk. Ancak burada 24 saat görev anlayışıyla çalıştığımız için gece çıkan görevlerde Buse'yi buradaki ailelerden birine bırakmak zorunda kalacaktım. Bu yüzden şimdilik Ankara'da babaannesiyle kalıyor.En çok Buse'mi özlüyorum. Harp okulunda kurmay olmayı çok isterdim. Ancak şu an için kurmaylık isteğim yok. Açıkçası annelik duygusu daha ağır basıyor."

Bölük komutanı Güzide Çuhacı, 3 bin kişilik tugayın ekmeği, yemeği, askerlerin giydirilmesi ve hatta banyosundan bile sorumlu. Çuhacı seneye yüzbaşı olacak.
29 Ocak 2014 Çarşamba | 18:57 | Sosyal Paylasim: :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !